خبرهای داغ:
برشی از کتاب «خیابان تبریز»،خاطرات شهید ترور معلم «قدرت‌الله چگینی»
شب‌ها هنگام خواب، عکس امام خمینی که یکی از دوستان طلبه‌اش از قم می‌آورد را چنان عمیق و عاشقانه نگاه می‌کرد که انگار واقعا در کنار امام است ...» 
کد خبر: ۹۵۹۶۱۰۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵

قزوین_به گزارش بسیج، شهید قدرت‌الله چگینی، سی‌ام دی ماه سال ۱۳۲۶ در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت، تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند، معاون اداره آموزش و پرورش بود، 

سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. این شهید بزرگوار دوازدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای قزوین واقع است.

انگار کنار امام بود!

یکی از دوستان شهید قدرت‌الله چگینی روایت می‌کند: صدای بلند و خشن دستگاه تکثیر حتی هنگام خواب هم در گوشش می‌پیچید. درس‌های سال دوم دبیرستان هم سخت بود و باید بیشتر می‌خواند. شب‌ها هنگام خواب، عکس امام خمینی که یکی از دوستان طلبه‌اش از قم می‌آورد را چنان عمیق و عاشقانه نگاه می‌کرد که انگار واقعا در کنار امام است. معمولا صبح‌های خیلی زود و شب‌های دیروقت می‌رفت و این عکس‌ها و بیانیه‌ها را در شهر پخش می‌کرد.

ضد ولایت‌فقیه!

یکی از دوستان شهید قدرت‌الله چگینی روایت می‌کند: در شهر، این شایعه پیچیده بود که چگینی با ولایت‌فقیه و رهبری امام مشکل دارد. آن‌ها که او را می‌شناختند از این مسئله بسیار ناراحت بودند و می‌دانستند که سید مهدی هاشمی وابسته‌های او به دلیل اینکه آقای چگینی با افکار منحرف آن‌ها مخالف است و در کار‌ها و فعالیت‌های مشکوک‌شان با ان‌ها همکاری و همراهی ندارد، عامدانه و مغرضانه بر چسب ضد ولایت‌فقیه بر چگینی زده و در صدد سیاه کردن چهره درخشان او در جامعه و در میان مردم هستند.

در این میان، اما آقای چگینی هم بیکار ننشسته بود و در جلسه‌های متعدد سخنرانی مردم و دانشجویانش با تاکید و تبیین اصل ولایت‌فقیه، شایعات و تهمت‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کرد.

منبع: کتاب خیابان تبریز (گذری بر زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی)

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار